دانستنی های کشاورزی

لیزر کردن میوه‌ ها به جای برچسب زدن

لیزر کردن میوه ها

آیا لیزر کردن میوه‌ها می تواند جایگزین برچسب­­ هایی باشد که بر روی آن ها چسبانده می ­شوند؟ لیزر کردن میوه ها و مواد غذایی روشی است که امید است با محیط زیست سازگار باشد و دیگر به آن آسیب نرساند. همچنین امیدواریم این روش نوعی برچسب کارآمد برای محصولات به شمار برود.

لیزر کردن میوه‌ها به جای چسباندن برچسب

لیزر کردن میوه ها

لیزر کردن میوه ها برای زمین بسیار عالی است؛ اما ادامه دادن به این کار و اینکه همه به آن جامه‌ی عمل بپوشانند بسیار سخت و دشوار است.

برخلاف گرانولا (یک خوراکی خوشمزه و خوش طعم است که به عنوان صبحانه و میان وعده مصرف می شود)  که ساخت دست انسان است؛ سایر مواد غذایی دارای بسته بندی با اطلاعات کامل نیستند.
برچسب­‌هایی که روی میوه­‌ها چسبانده می‌شوند اغلب چیزی که به شما می‌گویند هر چیزی است به جز اطلاعات در مورد میوه مورد نظر و اگر از آن کنده شود و بر زمین بیوفتد چیزی جز برچسبی کوچک با یک بارکد نخواهند بود.

لیزر کردن میوه ها و دوستی با طبیعت

این روش یعنی لیزر کردن میوه ها می تواند آغاز دوره جدیدی از سازگاری و دوستی با محیط زیست باشد. همچنین با لیزر کردن می توان لیبل‌های با کیفیت‌تر و موثرتری را داشت. این ایده اسپانیایی توسط محققین دانشگاه والنسیا برای توسعه این تکنولوژی که برندها بدون آسیب رسانی به کیفیت درونی و بیرونی محصول بر روی آن ها لیزر شوند، ایجاد شد.

مدیر فروش و صادرات، استیفان مریت ( که با شرکت Maxfrut تولیدکننده ماشین های لیزر، کار می کند ) می­گوید: مفهوم کلی لیزر کردن، پاسخی به مشکل اصلی در صنعت است، یعنی با این روش می توان اطلاعات ردیابی میوه و سبزیجات را که به وسیله یک قطعه انجام می شود، به صورت کلی از زمان تولید تا زمانی که به دست مشتری برسد، در دست داشت.

آیا لیزر کردن میوه ها بر سلامت آن‌ها تأثیر دارد؟

استفاده از برچسب ها و ایجاد فشار فیزیکی بر میوه تاثیر می گذارد و نتیجه آن می تواند له شدن میوه و آسیب به پوست آن باشد.

لیزر میوه به جای زدن برچسب

ابداع لیزر بر میوه ها رنگدانه های خارجی آن ها را با به کار بردن مخلوط مایعات متضادی چون اکسید و هیدروکسید آهن درگیر می کند و مارک و نشان مورد نظر قابل رویت می شود، اما به درون میوه نفوذ نمی کند. در ۲۳ ژوئن یا دوم تیر ماه اتحادیه اروپا اجازه اجرای سالم و غیرسمی همه آنچه برای استفاده انسان ها موردی ندارد را صادر کرد و استفاده از ماشین آلات لیزر را نیز تصویب نمود.

حکمی که در واقع پیرو تصویب اداره غذا و دارو در سال گذشته در فرآیندی مشابه است که توسط متخصصین میوه و سبزیجات در Durand-Wayland در گرجستان و با  سیستم مرکبات سواحل غربی Sunkist مورد حمایت قرار گرفته است.

لیزر میوه ها کاری بسیار مقرون به صرفه و آسان

راه حلی چون لیزر کردن میوه ها، به عنوان بخشی از فرآیند بین دسته بندی و بسته بندی به کار برده می شود. الزاما حذف نیاز به زنجیره اختصاصی تولید اضافی برچسب ها و مدیریت کاغذ های خود چسب سنتی ( تولیداتی که نیازمند کاغذهای چسبی، مرکب و چسب هستند ) تقریبا منجر به کاهش ۳۵ درصدی در مصرف کلی انرژی می شود.

یک جلسه تمرینی کوتاه جهت شناخت برای افرادی که در این کار هستند با این ابزار کافی است و زمانی که همه چیز دستگاه راه اندازی شود می تواند در هر ثانیه بدون هیچ نوع اطلاعات و یا نشانه ای تعدادی لیزر را با کم ترین هزینه ممکن انجام دهد. به علاوه، سفارشی سازی آسان نرم افزار این برنامه اجازه ی استفاده نامحدود از گزینه های آن را به صورت منظم و براساس اطلاعات ممکن می سازد. به علاوه اینکه این امر می تواند ایده بسیار خوبی برای شروع یک کسب و کار جدید نیز باشد.

با لیزر کردن میوه ها از سلامت آن ها مطمئن شوید

حک کردن لوگو با لیزر روی میوه

دیدن سیب بی عیب براق که نشانه های سلامت و اصالتش روی لوگو یا برچسب چسبانده شده بر آن نوشته شده و شما هیچ اطلاعی درباره اش ندارید؛ ممکن است برای استفاده و پذیرایی جذاب باشد.

اما مطمئناً، این به اندازه داشتن یک کاسه پر از سیب سالم و اورگانیک اما بدون برچسب که سبز رنگ و کمی ترش مزه است در پیشخوان آشپزخانه تان جذاب نخواهد بود. از آنجایی که مصرف کنندگان به منابع غذایی شان که به صورت پیوسته در حال افزایش است علاقمندند و برایشان اهمیت دارد، این امر یعنی لیزر کردن بر روی میوه ها ممکن است گام های جدی را در دنبال کردن منبع واقعی غذایی شان ایجاد کند و آن ها را به تهیه و مصرف مواد غذایی مرغوب تر و باکیفیت تر ترغیب نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *